Saturday 13 August 2011

doa~

11 ramadhan~ hari ni gua di tugaskan baca DOA untuk berbuka posa...
gua steady la..gua dah practice lama dah..keh..keh..keh..
tepat jam 7.28pm azan magrib bagi kawasan Rawang dan kawasan sewaktu dengan nya berkumandang..

"ehem-ehem." gua berdehem nak test sora gua,- sikit -sikit lagi macam jamal abdilah
"ALLAHUM MALAKA SUM NA, WABIKA AMAN NA, WA'NGALA REZQIKA AR TAR NA, TU BI ROH MATIKA YA ARAHMAN ROHIMIN"
lepas tu gua nak sambung baca DOA makan plak...
tiba-tiba..anak buah gua yang baru masuk umur 4-tahun mencelah..
"DOA akan tu e-iar adik ace"-dengan suara comel pelat budak-budak,
gua pun mengalah bagi dia baca..
dia pun apa lagi dengan pelat terus memulakan bacaan DOA makan..
                     "ALLAH HUM MA, BARI-LA NA, FI MA, ROZA'K TANA,
                                MA'QI NA, AZA BA NAR"
time dia baca arab nie dah makan masa, al maklumla budak umur 4 tahun,
dia sambung makna doa plak

                 "Ya Allah, berkatilah rezeki kami dengan apa yang kau telah berikan kepada kami dan jauhi dari seksa neraka. Dengan nama Allah Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani."-
nie version betul..xbaik kalau gua buat version pelat...
-gua pun terus la capai air..
"jap-jap"-suara anak buah gua bunyi..
"emput akan Ibu, emput akan abah,emput akan alan, emput akan abang"

~bagus jugak tadika kemas nie..
dia ajar DOA sekali terjemahan sekali dengan kesopanan..
terlewat sikit kami sekeluarga berbuka haritu...

No comments:

Post a Comment