Sunday 2 October 2011

kata-kata orang dewasa..

di petang yg permai-
gua dengan senang hati membawa anak buah gua yang kacak p jalan-jalan area taman perumahan-
sudah menjadi perkara yg lazim atau pasti
anak buah gua akan usha kereta-kereta yg logik untuk di gelar cantik-contoh nya vios, city, dan lancer..


di petang yang permai itu jugak la  gua ajak mereka masuk ke Taman Tun Teja yang adalah taman yang "high class" kata orang putih-area taman perumahan kat sini

bermodalkan moto skuter gua yg tidak ada stiker P seperti kebanyakan orang-
gua lalu depan rumah seorang peguam dan anak buah gua yang kecik bersuara
"alan-alan adik nak kereta tu"jarinya menunjuk ke sebuah rangka kereta yang mempunyai tayar...
"peh taste budak nie"-getus gua dalam hati..

jari telunjuk, kanak-kanak berusia 4 tahun itu ter-arah kepada sebuah kereta yang Power!!
kereta yang menjadi subject kepada bualan gua dengan anak buah gua adalah ~volkswagen scirocco~

hanya sekadar gambar hiasan.


dengan bersuara serak-basah ala-ala rani murkarjie gua bagi nasihat kat anak buah gua-"kalau adik nak kereta tu adik kena belajar rajin-rajin"-amacam DEWASA tak..DEWASA tak..keh..keh..keh.
~seperti mana lazim dan selalunya orang DEWASA menasihati budak-budak di zaman gua'
bezanya taste gua ketika umur baya anak buah gua hanya sebuah kereta "Wira"~

No comments:

Post a Comment